niedziela, 23 listopada 2014

Liebster Blog Award 1#

Witam!

Dziś typowy blogowy post-zapychacz, bo Liebster Blog Award. Za nominację dziękuję Katherine Parker.

1. Dlaczego blogujesz?
Bo... Ekhm... No... Bo mi to sprawia radość! :)

2. Ulubiony film?
Jako, że w ogóle mało oglądam, na razie powstrzymam się od odpowiedzi. Z tych, co dotychczas udało mi się obejrzeć, to "Igrzyska Śmierci", "Igrzyska Śmierci: W Pierścieniu Ognia" i "Jesienna Miłość". Ale nie podobały mi się aż tak, żeby je nazwać ulubionymi... Nadal czekam na "ten jedyny".

3. Na co zwracasz uwagę wybierając książkę, którą chcesz przeczytać?
Treść, aktualny nastrój (teraz mam fazę na historyczne i kryminały), recenzje innych blogerów, opis z tyłu książki i na to, co akurat znajdę w bibliotece.

4. Ulubiony zespół?
Trudne pytanie, raczej nie mam. Słucham tego, co aktualnie leci w radiu.

5. Autor, którego wielbisz bezgranicznie?
Rafał Kosik! Nigdy się jeszcze nie zawiodłam! Co wyjdzie kolejna książka, to lepsza. [Kolejna część miała premierę 19 listopada!]

6. Najlepszy moment twojego życia?
Kurcze, no nie wiem. Akurat nie mam nastroju na takie pytania...

7. Jakiego typu muzyki słuchasz?
Tego co leci w radiu + rock + rap + czasem pop. Jak mam fazę to poezji śpiewanej i piosenek żołnierskich.^^

8. Twoje hobby?
Czytanie, pisanie i jeszcze raz czytanie. 

9. Ulubiony aktor?
Donald Sutherland, Josh Hutcherson <3

10. Najgorsza ekranizacja?
"Krzyżacy" też się liczą?

11. Książka, którą według ciebie każdy powinien przeczytać?
"Kamienie na szaniec"!

Moje pytania...
1. Jak według Ciebie wyglądałby świat bez książek?
2. W czym według ciebie tkwi fenomen Harrego Pottera?
3. Uważasz, że za zabójstwo powinna grozić kara śmierci? Tak/nie? Dlaczego?
4. Książka vs. film? Co wybierasz?
5. Stosujesz się do zasady "najpierw książka, potem film"?
6. Gdybyś mogła zmienić zakończenie jednej jedynej książki, jaka książka by to była? Dlaczego właśnie ta?
7. Wierzysz w miłość od pierwszego wejrzenia?
8. Dlaczego zaczęłaś pisać bloga? Co Cię do tego skłoniło?
9. Korzystasz z portali związanych z książkami?
10. Co sądzisz o lekturach szkolnych? Czytasz je wszystkie czy wolisz raczej streszczenia?
11. Masz jakąś ulubioną książkę? Na pewno masz! :) Może w takim razie zdradzisz jaką?

...oraz osoby, które będą miały wątpliwy zaszczyt na nie odpowiedzieć:
1. Eris
2. Rebellious
3. Heyter Weird
4. Natalia P.
5. Fenko
6. Caroline Livre
7. Little Black
8. G. P. Vega
9. #Ivy & Akime & ~ThingsInsideOfMe
10. Fiolka K.
11. Arish

Kolejna nominacja już czeka, ale... sorry, taki mamy klimat. Nie dam rady dzisiaj odpowiedzieć. A wy dajcie znać, jak już wam się uda. :)

40 komentarzy:

  1. Aj, ja z kolei bez filmów żyć nie mogę ;) Według mojej listy na Critickerze obejrzałem ich już blisko dwa tysiące :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serio? No, no, no... Ja może ze 200-300. Ale mam zamiar to nadrobić ;)

      Usuń
    2. Ja obejrzałam trochę mniej niż Piotr, bo "tylko" 1800 z haczykiem ;), ale ostatnio jakoś ciężej mi się na filmach skupić. Kiedyś oglądałam nałogowo, teraz wolę jednak książkę.

      Usuń
  2. O.O nie spodziewałam się nominacji ale dziękuje i postaram się wkrótce odpowiedzieć :) Rafał Kosik? Nie znam tego autora ale zaraz wszystkiego się dowiem ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio polubiłam tą zabawę :) Czkam na odpowiedzi nominowanych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, dzięki!:) Fajne pytania ułożyłaś, na pewno odpowiem, chociaz przyznam, ze nad co najmniej jednym muszę się dłuzej zastanowić:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe odpowiedzi :D
    Cieszę się, że w końcu udało ci się odpowiedzieć na pytania :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak ja dawno nie widziałam nigdzie Liebster Blog Award!
    Wydaje mi się, że głównym powodem blogowania jest fakt, że sprawia to radość. Ostatnio miałam fazę na piosenki żołnierskie, głównie z uwagi na ich tekst. Cóż, w dzisiejszym świecie trudno znaleźć piosenkę bez 'love, love, love!' w każdym wierszu.
    *Łau!* Nominowałaś mnie, jak miło. :> Ale... Jak mam wybrać ulubioną książkę? Moja dusza się buntuje, ale odpowiem na pytania, kiedy tylko będę mogła. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zupełnie nie spodziewałam się takiego wyróżnienia! W najbliższym czasie postaram się odpowiedzieć, dziękuję. Tylko... chwileczkę, czy tylko ja na tym świecie uwielbiam Krzyżaków i ich adaptację? :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie przypomniałaś mi,że muszę przeczytać ,,Kamienie na szaniec"!

    OdpowiedzUsuń
  9. Krzyżacy nie są, aż tak najgorszą ekranizacją ;) Znam gorsze:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... W takim razie pozostaje mi się cieszyć, że nie miałam okazji ich obejrzeć ;)

      Usuń
  10. Właśnie mi przypomniałaś, że też ostatnio dostałam nominację i muszę się zabrać w koncu za odpowiedzi :D
    Piosenki żołnierskie mają świetne teksty, co do ekranizacji, nie wiem czy widziałaś "Potop" to to dopiero nuuuda, a książka mi się podobała, jednak da mnie numerem jeden wśród najgorszych ekranizacji pozostanie "Zmierzch"...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat gdy rodzinka oglądała "Potop", ja zaczytywałam się w "Krzyżakach", więc - chyba na szczęście - nie miałam takiej okazji ;)

      Usuń
    2. Niewiele straciłas, choć ten film ma ponoć sporo fanów :D
      Zapomniałam, że byłas niedawno wyzwana i dzisiaj sama Cię wyzwałam, więc jak będzie Ci potzrebny jakis zapychacz do zapraszam do mnie, do wyboru zabawa w jakiej możesz wziąć udział, jesli oczywiscie wyrazisz chęć i zapał :D

      Usuń
  11. Też kocham blogowanie i zdecydowanie "najpierw książka potem film". :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Te blogowe zabawy są ciekawe, można się dużo dowiedzieć z nich o blogerze. Choć czasem pytania moga sprawić trudność ;)
    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla mnie najgorszą ekranizacją (na dzień dzisiejszy) jest Intruz. Kiedyś bardzo mi się podobał, ale teraz widzę te niedociągnięcia oraz braki w fabule filmu na podstawie jednej z moich ukochanych książek. No i pierwsza część Zmierzchu, ale to wina zbyt małych środków na produkcję.
    Jako, że nie bawię w Liebstera na blogu to pozwól, że tutaj udzielę ci odpowiedzi, dobrze? :)
    1. Jak według Ciebie wyglądałby świat bez książek?
    Ad 1. Dzisiaj nie wyobrażam sobie świata bez książek. Literatura była, jest i będzie z nami. Kocham je zbyt mocno, bym myślała o czymś tak okrutnym. :)
    2. W czym według ciebie tkwi fenomen Harrego Pottera?
    Ad 2. Wspaniały Harry Potter... Nie umiem odpowiedzieć na to pytanie, gdyż nie czytałam tej serii. Naprawdę. Może twoja szczęka aktualnie puknęła o podłogę i próbujesz ją ponownie ustawić, ale taka jest prawda. Strzelam jednak ze stwierdzeniem, iż kochamy czytać historie młodych ludzi walczących z przeciwnościami losu.
    3. Uważasz, że za zabójstwo powinna grozić kara śmierci? Tak/nie? Dlaczego?
    Ad 3. Moim zdaniem zabójcy powinni zostać straceni za pomocą gilotyny lub zostać spaleni na stosie. Skoro bawi ich śmierć innych to niech pośmieją się przy swojej chociaż chwilę. Jednak niektórzy zabójcy nie mieli wyboru, gdy zabijali. Nie usprawiedliwiam ich, ale trauma i strach potrafi nieźle pokierować przerażonym człowiekiem.
    4. Książka vs. film? Co wybierasz?
    Ad 4. Zdecydowanie książkę, ale filmem nie pogardzę. Czasami mam takie momenty, że oglądam film i jak jest przerwa to od razu chwytam po książkę, by jej nie zaniedbywać. ;)
    5. Stosujesz się do zasady "najpierw książka, potem film"?
    Ad 5. Oczywiście, że tak!
    6. Gdybyś mogła zmienić zakończenie jednej jedynej książki, jaka książka by to była? Dlaczego właśnie ta?
    Ad 6. Na pewno zmieniłabym zakończenie Zaćmienia pani Meyer. Z przyjemnością uratowałabym Bree, bo dzięki oddzielnej książce o jej losach bardzo ją polubiłam. :)
    7. Wierzysz w miłość od pierwszego wejrzenia?
    Ad 7. A co to jest miłość? A tak na serio to mam dwie odmienne kwestie. W sferze książkowej tak, ale w sferze ludzkiej to nie za bardzo...
    8. Dlaczego zaczęłaś pisać bloga? Co Cię do tego skłoniło?
    Ad 8. Już kiedyś pisałam bloga. Umieszczałam swoje opowiadania, bo pragnęłam poznać opinię innych osób na jego temat. Teraz tworzę, wraz z Akime, bloga recenzenckiego, by nie dusić w sobie emocji po przeczytanych książkach. I dzięki temu poznałam wielu wspaniałych i wartościowych ludzi o podobnej pasji. :)
    9. Korzystasz z portali związanych z książkami?
    Ad 9. Owszem, korzystam. Czasami to dzięki nim odkrywam coś godnego uwagi. Gdyby nie jeden portal to nigdy nie miałabym okazji odkryć takiego talentu pisarskiego, jakim dysponuje Nina Reichter. :D
    10. Co sądzisz o lekturach szkolnych? Czytasz je wszystkie czy wolisz raczej streszczenia?
    Ad 10. No to teraz trudne pytanie... Nie czytam wszystkich lektur, ale staram się to nadrabiać streszczeniami. Jednak zamierzam to zmienić, bo czasami krótkie opinie nie zawierają wszystkiego, co jest bardzo ważne w danym utworze.
    11. Masz jakąś ulubioną książkę? Na pewno masz! :) Może w takim razie zdradzisz jaką?
    Ad 11. To tak, jakby zapytać matkę o jej ukochane dziecko. Ale powiem szczerze, że uwielbiam wracać do Intruza i Igrzysk Śmierci, a ostatnio polubiłam trylogię Świat po wybuchu. :)

    Mam nadzieję, że nie obrazisz się za to. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, ja też nie czytałam Harrego. Między innymi dlatego zadałam to pytanie, żeby się dowiedzieć co ludzie w nim widzą... I nie, nie będę zbierać szczęki z podłogi. I nie obrażę się ;)

      Usuń
  14. Fajna zabawa. Można wiele ciekawych rzeczy się dowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  15. Już myślałam, ze ta zabawa gdzieś wymarła, a tu proszę! Ciekawe odpowiedzi.
    A na gorsze dni polecam: https://www.youtube.com/watch?v=TgJ18qXnLYQ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo ta: https://www.youtube.com/watch?v=AvJTg0Wd4Hw
      <3

      Usuń
  16. Gratuluję nominacji :))
    Ciekawe odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Post-zapychacze czasami są dobre, jak się ma mały zastój w czytaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. na niektóre pytania odpowiedziałabym posobnie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratuluje pierwszej nominacji :)
    Ja też nie mam swojego ulubionego filmy, choć bardzo do gustu przypadła mi ,,Iluzja". Może Tobie też się spodoba, jeśli jeszcze nie oglądałaś.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie lubię publikować na blogu czegoś ,co nie ma nic wspólnego z jego tematem, dlatego zazwyczaj odpowiadam na takie zagadnienia w komentarzu na blogu nominującej mnie osóbki. Ciekawe odpowiedzi. ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Też nie przepadam za oglądaniem filmów, wolę czytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. świetne odpowiedzi :-) miło sie czytało!

    weronikarudnicka.pl

    OdpowiedzUsuń
  23. Nienawidzę Krzyżaków. x_______x Nie mam zamiaru ani czytać, ani oglądać. Kamienie na Szaniec tez mnie jakoś nie interesują. ;-;

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajny blog ! :)
    Zapraszam doi mnie :))
    http://adtadtadta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Popieram, "Kamienie na szaniec" to oprócz tego, ze bardzo ciekawa lektura, to jeszcze bardzo wartościowa! A co do "Krzyżaków"... taaa, tu także się w 100% (a nawet 200%) zgadzam!
    Pozdrawiam, Shelf-of-books :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Tez bardzo lubie te filmy co ty :)
    Co do Kamieni na szaniec zgadzam się, ja sama mimo, że nie miałam ch jeszcze jako lektury to je przeczytałam
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie INNA
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Z "Kamieniami na szaniec" święta racja! Podpisuję się pod tym!

    OdpowiedzUsuń
  28. Gratuluję nominacji!
    Ciekawe odpowiedzi.

    zaczytane.pl

    OdpowiedzUsuń
  29. Dziękuję i przepraszam, że to przegapiłam! Poprawię się, obiecuję i na Twoje pytania również odpowiem :D

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Jesteś - zostaw po sobie ślad. Każdy komentarz to motywacja, aby dalej pisać i komentować wasze blogi. Piszesz jako anonim? Podpisz się. Z chęcią odwiedzę Twojego bloga, ale nie musisz zostawiać linków - trafię tam sama. ;)